poniedziałek, 28 września 2015

Zupa ziemniaczano-porowa

Od 23 września, kiedy zaprezentowałam Wam zupę z soczewicy z ryżem i marchewką każdy kolejny dzień daje znać, że jesień wkracza w nasz świat zdecydowanym krokiem. To dobry powód by posilać się smacznymi zupami, dlatego dzisiaj zachęcam Was do przygotowania kolejnego garnuszka zupy. Tym razem wykorzystałam do niej ziemniaki oraz pora, obficie doprawiłam zupę pieprzem, a do podania posypałam podsmażonym boczkiem. Smacznie i treściwie, w sam raz na chłodne dni.

potato and leek soup


Składniki (7-8 porcji):

1,5 kg ziemniaków
2 pory (biała i jasnozielona część, u mnie 240 g)
60 g masła
1/2 łyżeczki kurkumy
1,5-1,7 litra bulionu drobiowego (intensywnego w smaku)
świeżo mielony pieprz, sól
kilka plasterków wędzonego boczku

Białą i jasnozieloną część porów kroimy w półplasterki. Ziemniaki obieramy i kroimy w grubą kostkę. W garnku o grubym dnie rozgrzewamy masło, wykładamy na nie pokrojone pory i dusimy do miękkości. Następnie dodajemy pokrojone ziemniaki, obsmażamy je przez chwilę na maśle. Oprószamy delikatnie kurkumą, dokładnie mieszamy. Zalewamy całość gorącym bulionem, doprowadzamy do wrzenia. Skręcamy ogień i na niewielkim ogniu gotujemy do momentu, aż ziemniaki będą miękkie, łatwe do rozgniecenia widelcem. Zupę zdejmujemy z ognia, miksujemy na gładki krem. Ponownie wstawiamy na niewielki ogień, doprawiamy solą i sporą ilością świeżo mielonego pieprzu. Plastry wędzonego boczku kroimy w cienkie paseczki, obsmażamy je na rumiano na suchej patelni. Zupę podajemy z podsmażonym boczkiem oraz z grzankami lub groszkiem ptysiowym.

Zachęcam również do spróbowania mojej poprzedniej zupy ziemniaczanej z porem.

krem ziemniaczano-porowy

3 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...