środa, 17 kwietnia 2013

Pikantna jajecznica na grzance

Jajecznica - jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów na podanie jajka. Na równi z omletami jajecznica należy do ulubionych śniadań. Dobra przede wszystkim za ilość możliwości urozmaicenia jej. W kwestii dodatków ogranicza nas tylko nasz własny smak i wyobraźnia :) 

A czy próbowaliście kiedyś podać jajecznicę na grzance i zjeść jak kanapkę? Jeśli nie, to zainteresujcie się przepisem poniżej :) To moja propozycja pysznej jajecznicy idealnej do położenia na opieczonej bułce. Ale tak naprawdę to w taki sposób możecie podać swoją ulubioną wersję :)

Składniki (2 grzanki):

1 bułka, przekrojona na pół
masło

2 jajka
1 łyżka masła
1/2 czerwonej cebuli, drobno posiekanej
1 mała papryczka peperoncino, rozkruszona
1 łyżeczka jogurtu naturalnego
1 łyżka posiekanego szczypiorku
1 łyżka tartego sera (u mnie brylant ze szczypiorkiem)
sól, pieprz (najlepiej świeżo mielony)

Kromki bułki smarujemy od środka masłem. Wykładamy na suchą patelnię masłem do dołu i podsmażamy aż będą rumiane i chrupiące.

Na patelni rozgrzewamy masło. Wrzucamy cebulę oraz pokruszoną papryczkę. Szklimy cebulę. Jajka delikatnie mieszamy widelcem w miseczce. Wylewamy na zeszkloną cebulę, doprawiamy solą i pieprzm. Gdy zacznie się ścinać dodajemy jogurt naturalny oraz szczypiorek. Smażymy na małym ogniu mieszając, aż do uzyskania pożądanej konsystencji. (Jak wiadomo jedni wolą bardziej, inni mniej ścięte jajka - jeśli przygotujecie bardziej płynną jajecznicę to płyny wsiąkną w bułkę i też będzie smacznie.) Na koniec dodajemy ser i szybko mieszamy. 

Usmażoną jajecznicę wykładamy na grzanki. Z wierzchu możemy posypać dodatkowo odrobiną szczypiorku i tartego sera. 


8 komentarzy:

  1. Nie probowalam, ale po takiej zachecie na pewno przetestuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moj tata mnie czesto karmil jajecznica na grzance jak bylam mala a teraz ja tak karmie moja rodzine :) Szybko i smacznie a na dodatek mozna poupychac duzo warzyw...

    OdpowiedzUsuń
  3. Karolina,
    pyszności!
    Jajecznicę na grzance jadałam jako dziecko,nastolatka...
    Potem wieki nie.
    A teraz zjem ją już jutro na śniadanie,dzięki temu,że mi przypomniałaś.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię jajecznicę na kromce świeżego chleba, na grzankach jeszcze nie jadłam, ale to świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...