sobota, 7 maja 2011

Sałatka kisir

Wczoraj prezentowany cacik wchodził w skład podanego przeze mnie tureckiego obiadu. Poza cacikiem przyrządziłam sałatkę kisir oraz kebaby z mięsa mielonego na patyczkach szaszłykowych. Dzisiaj prezentuję pyszną sałatkę kisir, której bazą jest bardzo lubiana przeze mnie kaszka kuskus. Przepis pochodzi z Kulinarnego Atlasu Świata, z dodatku Turcja.

Składniki:

1 szklanka kuskusu

2 pomidory

2 ostre papryczki

6 dymek

1 łyżka koncentratu pomidorowego

1/4 szklanki oliwy

1/2 pęczka natki pietruszki

kilka gałązek świeżej mięty

sok z jednej cytryny

1/2 łyżeczki ostrej papryki

sól, świeżo mielony pieprz, kmin rzymski

Kaszkę kuskus zalewamy w dużej misce wrzątkiem, przykrywamy i odstawiamy do napęcznienia. Natkę i miętę drobno siekamy. Pomidory sparzamy, obieramy ze skórki, miąższ kroimy w drobną kostkę. Ostre papryczki pozbawiamy pestek i siekamy bardzo drobno. Dymkę siekamy. Do napęczniałego kuskusu dodajemy koncentrat pomidorowy, doprawiamy solą, pieprze oraz kminem rzymskim, dokładnie mieszamy. Dodajemy natkę, miętę, dymki, oraz papryczki. Mieszamy. Na koniec dodajemy pokrojone pomidory, oliwę oraz sok z cytryny. Odstawiamy na pół godziny do lodówki.


Przepis dodaję do akcji kulinarnych: "F1 od kuchni" oraz "Zielnik kuchenny 2011"

F1 od kuchni

10 komentarzy:

  1. Pycha! Uwielbiam tą sałatkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja wczoraj zjechałam pół miasta w poszukiwaniu mięty i pietruszki w doniczce. niestety klapa, nie kupiłam.
    sałatka bardzo kusząca ;)

    pozdrawiam kochana kobietko;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też bardzo bardzo lubię kuskus. I pomidory - choć na te prawdziwe, pachnące, przepyszne jeszcze trzeba poczekać. Ale będzie uczta, jak się wreszcie pojawią! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cos w moim guscie jak najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę nadrobić zaległości w przeglądaniu Twoich przepisów Shinju :) tworzę przy tym menu na cały tydzień :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale kısır powinien być robiony z bulgurem, a nie z kuskusem. Bulgur ma większe ziarna i jest nieco jędrniejszy po ugotowaniu niż kuskus. Reszta przepisu jest w porządku.
    Kısır można też nakładać na liście sałaty i zawijać w rulon. W Turcji często jest podawany podczas spotkać towarzyskich przy herbacie, tak jak w Polsce podaje się do kawy ciasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz wiem, że raczej powinien być to bulgur, ale wtedy trzymałam się źródła, które zalecało wykorzystanie kuskusu. Pewnie dlatego, że kuskus w Polsce łatwiej dostępny.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...