sobota, 26 marca 2011

Palmiery

Chrupiące, cynamonowe, słodkie, pyszne - każde z tych określeń idealnie określa palmiery z ciasta francuskiego. Ich zrobienie trwa dosłownie chwilę, a jak przyjemność zajadać się później nimi przy kawie czy herbacie. Ja je bardzo lubię, a Wy?

Składniki:

1 opakowanie ciasta francuskiego

drobny cukier

mielony cynamon

Płat ciasta francuskiego rozkładamy na płaskiej powierzchni. Posypujemy go cukrem i cynamonem, lekko dociskamy je do ciasta. Składamy obie połówki ciasta na pół do środka. Ponownie posypujemy cukrem i cynamonem, dociskamy, każdą z połówek płatu ciast składamy do środka na pół. Kolejny raz posypujemy cukrem i cynamonem, składamy obie połówki ciasta ze sobą. Otrzymany rulonik ciasta kroimy w mniej więcej 0.5 centymetrowe plasterki. Plasterki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy przez ok. 6-7 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Ja w połowie pieczenia obróciłam je, ponieważ mam w piekarniku grzanie tylko od dołu.

U mnie tym razem upieczone zostały mini palmiery. Wykonanie zgodnie z opisem, ale płat ciasta francuskiego pokroiłam na mniejsze prostokąty.

Obrazkowa instrukcja składania ciasta:

A tak wyglądają po upieczeniu:

9 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc zawsze się zastanawiałam jak je robią. Teraz już wiem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nie robiłam nic z ciastem francuskim, fajne Ci wyszły te palmiery

    OdpowiedzUsuń
  3. zawsze chciałam je zrobić :-) powinnam to wreszcie nadrobić :D bo robi się je szybko i prosto, i połączenie smaków jest bardzo zachęcające :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ich jeszcze nigdy nie jadłam. Musze spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  5. kapitalnie wygladaja!!!! i rzeczywiscie ...pare minut pracy nad nimi...
    POzdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają na prawdę smakowicie;)

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  7. idealne, kiedy najdzie ochota coś schrupać

    OdpowiedzUsuń
  8. Shinju, ja palmiery uwielbiam wręcz! Ech, ostatnio zajadałam się nimi w drodze do koleżanki. Miło wiedzieć, że można je zrobić samemu w domu! I do tego jeszcze ta obrazkowa podpowiedź jak zwinąć ciasto, super :)

    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  9. genialne są te palmiery, nigdy bym nie przypuszczał że tak prosto się je robi, wyszły po prostu pyszne :)) dzięki Shin za ten przepis

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...