piątek, 8 października 2010

Chińszczyzna na szybko

Kolejne danie z cyklu "na szybko". W świecie gdzie ciągle gdzieś nam się śpieszy i mamy zawsze za mało czasu takie potrawy są idealne. Dodatkowo udowadniają, że aby zjeść coś smacznego wcale nie trzeba spędzić pół dnia w kuchni.

Składniki (na 2 porcje):

2 dymki

0.5 cm plasterek korzenia imbiru

4 garście mrożonych warzyw na patelnię - mieszanki azjatyckiej

2 łyżki sosu sojowego

1 łyżka ziaren sezamu

2 łyżki oleju

świeżo mielony pieprz, chilli

makaron - porcja dla dwóch osób (u mnie jajeczny do potraw z woka - ok. 4 garści)

Dymkę siekamy drobno, imbir obieramy i również kroimy w drobne kawałki. W woku rozgrzewamy olej i na to wrzucamy dymkę z imbirem. Podsmażamy przez chwilę, po czym dodajemy mieszankę azjatycką. Podsmażamy aż warzywa będą miękkie, a następnie dodajemy do woka ugotowany makaron i mieszamy dokładnie. Dodajemy sos sojowy i doprawiamy pieprzem i chilli. Na małej patelni bez tłuszczu rumienimy ziarna sezamu i posypujemy nimi gotową potrawę w woku.

11 komentarzy:

  1. Okrutnico! Patrzeć na chińczyka nie mogę! Aaaaa!!!!

    Ale jak mi już przejdzie, to się zgłoszę na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja chetnie bym zjadla:) mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie się prezentuje. i bardzo dobrze że z makaronem a nie z ryżem;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nakupowałam sobie makaronów azjatyckich to będę robiła dania z makaronem. Mam taki, różne ryżowe, noodle... :) Jest w czym wybierać.

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda, czasami jesteśmy tak zabiegani że zapominamy o jedzeniu. Ja mam z tym szczególny problem, przez co nabawiłam się choróbska i mój Ł wmusza we mnie śniadanie i sprawdza czy aby na pewno zjadłam :)

    A danie wyśmienite - przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham chińskie, a chińskie i szybkie to już na bank moje faworyckie :D Fajne, i ten imbir mi pasuje, bo rozgrzewa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a ta mieszanka azjatycka to coooo to jest? :P w niedzielę jadę do mojego S. on uwielbia chińszczyznę ;-) napisz mi co to za mieszanka, to mu ugotuję na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  8. No tak, trochę niezbyt jasno napisałam. Chodzi mi o taką mrożoną mieszankę warzyw. Ja miałam taką: http://leclerc24.pl/?page=2&item=5907465140034. A w przepisie postaram się zmienić by było wiadomo o co chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki shinju ;-) a ja już się głowiłam, że jakieś przyprawy, coś :P

    OdpowiedzUsuń
  10. po sobie, taki makaron to mój najulubieńszy z najulubieńszych ;)

    p.s. przeniosłam się na nowy adres: http://eksperymentalnie.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś dla mnie :-) Starsznie lubię takie szybkie dania. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...