piątek, 27 sierpnia 2010

Spaghetti z pomidorami i cukinią

Zauważyłam, że jak na nie-wegetariankę strasznie rzadko jem mięso. Ostatnio prawie w ogóle nie mam ochoty na jedzenie potraw mięsnych. Wyjątkiem były wczorajsze tortille do których dodałam podsmażoną pierś kurczaka. Dzisiaj również był obiad bez mięsa.

Składniki (na 1 osobę):

2 podłużne pomidory

3 cm kawałek bardzo dużej cukinii (lub 0.5 małej cukinii)

6 oliwek

2 łyżki kukurydzy konserwowej

1 łyżeczka octu balsamicznego

1 gałązka świeżego tymianku

1 ząbek czosnku

świeżo mielony kolorowy pieprz

1 łyżka oliwy z oliwek

porcja spaghetti dla 1 osoby

Cukinię obieramy, usuwamy pestki i kroimy w słupki (młodej nie musimy obierać i usuwać pestek). Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w drobną kostkę. Oliwki kroimy w plasterki

Makaron gotujemy al dente.

Na patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy na nią czosnek i pomidory. Podduszamy pomidory przez kilka minut, rozgniatając je widelcem. Doprawiamy kolorowym pieprzem. Następnie wrzucamy cukinię i listki tymianku. Podsmażamy do momentu aż cukinia będzie miękka. Dodajemy oliwki, kukurydzę i ocet balsamiczny. Na małym ogniu trzymamy jeszcze przez około 2 minuty, po czym wrzucamy odsączony makaron i dokładnie mieszamy.

U mnie podany dodatkowo z paluszkami rybnymi.


Przepis dodaję do akcji: "Smacznie i pomidorowo", "Cukiniowy sierpień 2010" oraz "VIVA la pasta!"

akcja


5 komentarzy:

  1. powiem Ci że robi wrażenie. i choć mój żołądek mały bardzo to chyba zrobię jakieś spaghetti;)

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowicie! makaron z takimi dodatkami...pycha

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubie takie dodatki i makaron tez :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też bardzo rzadko jadam mięso, a jeżeli już to drób. Połączenie makaronu z cukinią uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. No to ja mam identycznie. Wegetarianką nie jestem , a mięso dość rzadko jadam. Nie wiem z czego to wynika.
    Chyba nie przepadam, choć czasem mam wielką ochotę na pieczyste.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...