poniedziałek, 30 sierpnia 2010

Makaron w pomidorowo-paprykowym sosie z kostką sojową

Dzisiaj zupełnie nie miałam żadnego pomysłu na obiad. Pogoda jest bardzo nieciekawa, więc nie chciało mi się robić jakichś szczególnych obiadowych zakupów. Postanowiłam wykorzystać to co jest w domu tworząc kolejny pomysł na makaron.

Składniki:

3 podłużne pomidory
1 duża żółta papryka
1 czerwona cebula
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka pikantnego sosu
30 g kostki sojowej
2 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz, oregano
odrobina tartego sera (można pominąć)
makaron (porcja dla 2 osób)

Kostkę sojową gotujemy zgodnie z instrukcjami na opakowaniu, a następnie kroimy ją na mniejsze kawałki (mniej więcej na pół).

Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Cebulę i paprykę również kroimy w kostkę. Czosnek drobno siekamy.

Na rozgrzaną na patelni oliwę wrzucamy cebulę i czosnek. Podsmażamy przez chwilę, po czym dodajemy pomidory. Podduszamy przez około 10 minut rozgniatając pomidory widelcem od czasu do czasu. Wrzucamy paprykę i dusimy do momentu aż papryka będzie miękka. Dodajemy kostkę sojową i pikantny sos. Dokładnie mieszamy. Doprawiamy solą, pieprzem i oregano. Na patelnię wrzucamy ugotowany al dente makaron i dokładnie mieszamy go z sosem. Na koniec danie można posypać tartym serem i szybko przemieszać.

Przepis bierze udział w akcji "Paprykujemy..."

3 komentarze:

  1. jak ja dawno nie widziałam tego makaronu, który wykorzystałaś w potrawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Malwinna - makaron w stałej ofercie sklepów Tesco :)

    Alicja - ja też lubię kotlety, ale kostka jest najlepsza do różnych warzywnych sosów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. makarony makaronami, a zabawa czeka:
    http://wkuchni.usagi.pl/132/Dzien_Bloggera_i_tagi.html

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...