czwartek, 22 lipca 2010

Na orzeźwienie - papardelle z cytrynową cukinią i pomidorami

Cały czas nie mogę się nadziwić, że przepis, który dzisiaj wykorzystałam jest na forum cincin od 2005 roku, a ja dopiero dzisiaj go wypatrzyłam. Jak tylko przeczytałam połączenie składników to od razu wiedziałam, że to musi być coś pysznego. I nie myliłam się. Wszyscy byli zachwyceni smakiem tego makaronu. Z tego miejsca pragnę podziękować Marghe za stworzenie czegoś tak pysznego: Jesteś naprawdę niezastąpiona. A oto oryginalny przepis Marghe. Ja podam moją wersję (nie miałam świeżej bazylii ani rukoli - a musiałam od razu wypróbować).

Składniki (dla 3 osób):

250 - 300 g makaronu

1 średnia cukinia (2 malutkie)

3 pomarańczowe pomidory

0.5 cytryny

3 ząbki czosnku

1 pikantna papryczka

2 łyżki oliwy z oliwek

1 łyżka octu balsamicznego

sól, świeżo mielony pieprz


Wstawiamy wodę na makaron i w trakcie przygotowywania potrawy gotujemy go al dente.

Cukinię myjemy, po czym kroimy w plasterki, a następnie w słupki. Jeden ząbek czosnku pozostawiamy nieobrany i razem z papryczką wrzucamy na patelnię na rozgrzaną jedną łyżkę oliwy. Dorzucamy pokrojoną cukinię, wlewamy 1 łyżkę wody i wciskamy sok z połówki cytryny. Doprawiamy solą i pieprzem i podduszamy. Cukinia musi zachować swoją chrupkość.

Pomidory obieramy ze skórki, pozbawiamy pestek i kroimy w paseczki. Dwa ząbki czosnku kroimy w cienkie plasterki. Mieszamy z pomidorami. Do pomidorów dodajemy łyżkę oliwy i łyżkę octu balsamicznego. Mieszamy, odstawiamy.

Ugotowany makaron mieszamy z ciepłą, chrupiącą cukinią, a następnie z chłodnymi pomidorami. Podajemy.

Smacznego

8 komentarzy:

  1. pięknie wygląda;D aż się chce spróbować..;)

    OdpowiedzUsuń
  2. osz...mim wszamanego gołąbka i takie danie bym zjadła;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie dania. Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  4. ze mnie to typowa makaroniara i właśnie tak pomyślałam sobie by na obiad zjeść makaron z cukinią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mocno polecam ten makaron, jest naprawdę pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajny pomysł na obiad. taki inny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że Wam smakowało :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...