czwartek, 15 lipca 2010

Leniwe z serków homogenizowanych

Odkąd pamiętam leniwe z serków homogenizowanych przyrządzała moja mama. Cała rodzina się nimi zajadała, znikały w zastraszająco szybkim tempie. W dzieciństwie uwielbiałam pochłaniać te pyszne kluseczki polane masełkiem i posypane cukrem. Również teraz chętnie do nich wracam. Jest ten rodzaj dania z dzieciństwa, który będę chciała przyrządzać w przyszłości swoim dzieciom.

Składniki:

2 serki homogenizowane waniliowe

3 jajka

2 łyżki miękkiego masła

mąka

cukier i masło

Mieszamy serki z jajkami i masłem. Dodajemy partiami tyle mąki, żeby ciasto się nie rozpadało. Nie może być za rzadkie, ani za gęste. Wykładamy za pomocą łyżki na gorącą wodę i gotujemy parę minut od wypłynięcia. Należy je gotować w dość niewielkich partiach by się nie posklejały. Po ugotowaniu przekładamy na durszlak by trochę odciekły, po czym gotowe już na talerzu posypujemy cukrem i polewamy rozpuszczonym masłem

Porcja jest mniej więcej dla 3 osób. Dla smaku można dodać do ciasta cukru waniliowego, a jeśli chce się mieć pulchniejsze to trochę proszku do pieczenia.

6 komentarzy:

  1. Kolejne danie, które znają miliony i którym podawały je babcie czy mamy. Lubię takie sentymentalne potrawy...

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. I zapewne przechodząc w przyszłość będą je znały również miliony przyszłych dzieciaków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Leniwych z takimi serkami jeszcze nie robiłam.Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też takie lubię: to rzeczywiście potrawa z dzieciństwa :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa jestem smaku takich leniwych :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...