wtorek, 10 listopada 2009

Pałki kurczaka w sosie paprykowym

Ostatnio w moje ręce wpadła książka dr Pierre'a Dukana "Nie potrafię schudnąć. 350 nowych przepisów". Zazwyczaj jestem dość sceptyczna względem książek odnoszących się do konkretnych diet i oznajmiających, że jedząc to na pewno schudnę. Tym razem jednak po pobieżnym przejrzeniu zawartości zauważyłam sporo ciekawych pomysłów na potrawy, więc postanowiłam się przyjrzeć bliżej i wypróbować parę rzeczy. Na pierwszy ogień w ostatnią niedzielę poszły "udka indyka w paprykach", które trochę przerobiłam i wyszły mi pyszne pałki kurczaka w sosie paprykowym.

Składniki:

12 pałek kurczaka

800 ml wody

100 ml octu winnego (białego)

6 czerwonych papryk

100-150 g twarożku o niskiej zawartości tłuszczu

sól

świeżo mielony pieprz

przyprawa do kurczaka

Pałki kurczaka lekko posypujemy przyprawą do kurczaka podsmażamy z każdej strony na patelni z powłoką nieprzywierającą. Następnie przekładamy je do rondla i zalewamy wodą oraz lekko solimy. Dusimy na małym ogniu pod przykryciem przez około 40-50 minut, co jakiś czas przewracając pałki. Papryki sparzamy we wrzątku, oczyszczamy z gniazd nasiennych, kroimy, a następnie miksujemy w celu uzyskania paprykowego przecieru. Pałki kurczaka wyjmujemy z powstałego wywaru i dolewamy do niego ocet winny. Następnie dodajemy twarożek i dokładnie mieszamy go z wywarem, po czym dodajemy przecier z papryk. Tak otrzymany wywar doprawiamy solą i pieprzem, a następnie doprowadzamy do wrzenia często mieszając. Do wrzącego sosu przekładam pałki i podgrzewam je w sosie. W moim przypadku podane z kuskusem.

2 komentarze:

  1. Czy smak octu jest mocno wyczuwalny w tym daniu? bo trochę sie go obawiam. Jakiego twarożku użyłaś takiego w kostce czy wiaderkowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam to ocet nie był mocno wyczuwalny. A twarożek to był taki kremowy w małym pojemniczku.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...