sobota, 24 stycznia 2009

Rumowo - bakaliowe muffinki



Z okazji organizowanej przez poswix Muffinkowej Soboty postanowiłam trochę zaimprowizować i stworzyć muffinki, z tego co miałam pod ręką. Rezultat przerósł moje oczekiwania. Muffinki okazały puszyste i bardzo smaczne.


Składniki:

1 szklanka mąki pszennej

1/2 szklanki mąki ziemniaczanej

3/4 szklanki cukru

4 jajka

1/2 kostki masła

2 łyżki śmietany

1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

aromat rumowy

garść rodzynek

garść orzechów włoskich

W rondelku roztapiamy masło. Wbijamy do miseczki jajka i ucieramy je z cukrem. Mieszamy mąkę pszenną, ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do utartych jajek z cukrem wsypujemy trochę wymieszanych mąk. Całość mieszamy dokładnie. Dodajemy roztopione masło i śmietanę, ponownie mieszamy. Dodajemy resztę mąki i mieszamy, aby nie było grudek. Na koniec dodajemy rodzynki, posiekane orzechy włoskie i aromat rumowy. Nakładamy 3/4 muffinkowych foremek i pieczemy ok. 25 minut w temperaturze 180 stopni.


6 komentarzy:

  1. Wygladaja wspaniale! Barrrdzo smakowicie! I to jedno z moich ulubionych polaczen :) lody tez kocham rumowo-rodzynkowe :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wolałabym prawdziwy rum ;-)))
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. No niestety, robiłam z tego co akurat miałam w domu, a rumu prawdziwego nie było :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm.. Rumowe.. :-) Może faktycznie należy poeksperymentować z tym prawdziwym... :-) Ale te i tak prześlicznie. :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. te improwizowane zwykle wychodzą najsmaczniejsze(-:

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładne te rumowe muffinki, rum mam, chętnie wypróbuje. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...